Siirry sisältöön

Keho ja mieli -jumppa

Liikunnan ei aina tarvitse olla raskasta. Välillä on hyvä pysähtyä kuuntelemaan kehoa ja antaa mielelle mahdollisuus rauhoittua. Täällä voit tutustua keho ja mieli -jumppaohjelmiimme.

Keho ja mieli -jumpat ikäihmisille

Kehon ja mielen tasapainoa -ohjelmasta saat vinkkejä liikkeisiin, joissa keho saa lempeää liikettä. Ohjelma koostuu liikkuvuusharjoituksista, vatsaa ja lantion seutua vahvistavista harjoituksista sekä loppurentoutuksesta. Kaikki liikkeet tehdään hengityksen rytmissä.

Harjoitus herättää lempeästi kehon ja mielen. Tee liikkeitä tuntemuksiesi mukaan, itsellesi sopiva määrä ja anna hengityksen rytmittää liikettä. Tasapainoinen hengitys on rentoa ja hyvin virtaavaa. 

Liikkeitä tehdessäsi voit käyttää huulirakohengitystä, jossa uloshengitys tehdään huulien muodostamasta pienestä raosta. Huulirakohengitys syventää ja rauhoittaa hengitystä. Pitkä, rauhallinen uloshengitys auttaa kehoa rentoutumaan.

Lataa tästä Kehon ja mielen tasapainoa -jumppaohjelma

Nainen tekee vartalon kiertoja seisten jumppasalissa - Keho ja mieli -jumpat ovat hyvää liikuntaa ikäihmisille. Liikunta auttaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin parantamisessa.

Mihin keho ja mieli -jumppaa tarvitaan?

Kokonaisvaltainen hyvinvointi syntyy monen eri asian summana – lepo, liikunta, ravinto ja henkinen vireys ovat kaikki osa kokonaisuutta. Keho ja mieli -jumpat tukevat parhaimmillaan ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja sitä, miten keho jaksaa ikäihmisen arjen keskellä.

Keho ja mieli -jumppavideo