Siirry sisältöön

Kevyt aamujumppa kotona herättää kehon ja mielen

Aamujumppa herättää kehon ja mielen. Jos liikkeelle lähtö tuntuu aamuisin kankealta, kannattaa jumppa tehdä jo heti heräämisen jälkeen vuoteessa. Aamujumpalla verenkierto vilkastuu, nivelten jäykkyys vähenee ja hermosto sekä lihakset aktivoituvat toimimaan.

Kevyt jumppa herättää myös mielen ja ajatus toimii kirkkaammin. Liikkuminen heti aamusta varmistaa sen, että jokaisessa päivässä on liikettä. Aktiivinen aamun aloitus saattaa innostaa liikkeelle myös päivän aikana.

Nainen venyttelee seisten kylkeä jumppasalissa - Kevyt aamujumppa kotona herättää kehon ja mielen.

Lyhytkin aamujumppa kannattaa – monia hyötyjä

Aamujumpan tavoitteena on herättää keho lempeästi uuteen päivään. Jo lyhyellä, noin viiden minuutin mittaisella aamujumpalla saat positiivisia vaikutuksia aikaan. Aamujumppa kannattaa pitää kevyenä ja tahti rauhallisena. Liikkeet voivat alkuun olla pienempiä ja voit lisätä liikelaajuutta omaa kehoa kuulostellen, kun keho alkaa lämpiämään.

Aamujumppaohjelma

Tämän lyhyen, kehoa herättelevän ja mieltä piristävän aamujumpan voit tehdä sängyssä ennen kuin nouset ylös. Jumppaohjelma koostuu:

  • Jalkojen liikkuvuutta parantavista harjoitteista.
  • Selkärangan liikkuvuutta parantavista harjoitteista. 
  • Keskivartalon ja lantion alueen lihaksia aktivoivista harjoitteista. 

Tee liikkeitä tuntemuksiesi mukaan, itsellesi sopiva määrä ja anna hengityksen rytmittää liikettä. Näillä liikkeillä aamu alkaa kevyemmin!

Lataa tästä aamujumppaohjelma