Siirry sisältöön

Kotijumppa senioreille

Säännöllinen liikkuminen ja aktiivinen arki ovat tärkeitä liikkumiskyvyn säilymiseksi. Liikuntaa varten ei tarvitse lähteä pois kotoa, vaan koti ja kodin pihapiiri ovat oivallisia paikkoja liikkua. Siellä päivän kunnon mukaan liikkuminen on helppoa, kun liikkeet ja liikkeiden määrän pystyy itse päättämään. Näin liikunnan saa helpommin säännölliseksi osaksi arkirutiineja. Pyri tekemään ainakin yksi kotijumppaliike joka päivä!

Nainen tekee tuolilla istuen jalan ojennuksia - Säännöllinen liikunta on senioreille tärkeää, jotta toimintakyky pysyy hyvänä.

Vinkkejä kotijumppaan

Vinkkejä kotijumppaan -video esittelee ikäihmisille sopivia liikkeitä kotona tai pihapiirissä tehtäväksi. Voit tehdä liikkeet yhteen menoon tai jakaa ne pitkin päivää tehtäväksi. Videolta löydät kehoa ja mieltä virittäviä harjoituksia, jotka voit tehdä esimerkiksi aamulla. Lisäksi saat vinkkejä tasapainon harjoittamiseen, askellus- ja porrasharjoituksiin sekä liikkuvuusharjoituksiin.

Kotijumppa senioreille -video

Kotoisaa kuntoilua ikäihmisille

Kotoisaa kuntoilua -ohjeesta löydät kotona helposti toteutettavan voima- ja tasapainoharjoituksen. Jumppaa varten tarvitset tuolin ja luistamattomat kengät. Tarrapainoista saat halutessasi lisävastusta osaan liikkeistä. Voit tehdä kaikki liikkeet kerrallaan tai jakaa liikkeet pitkin päivää tehtäväksi. Jokainen liike on tärkeä!

Lataa tästä Kotoisaa kuntoilua -kotijumppa ikäihmisille