Tulosta liike

Aallokossa, vaativa

Alkuasento

Istu lattialla, kädet reisillä ja jalat eteen ojennettuina. Aseta halutessasi hernepussi tai käsine pään päälle.

Liikeselostus

Keinahtele puolelta toiselle niin, että toisen puolen pakara ja jalka kohoavat alustalta. Siirry keinahtelun avulla eteen- ja taaksepäin.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti koko liikkeen ajan.
Kokeile, pysyykö hernepussi tai käsine hansikas pääsi päällä keinahdusten aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa kylkilihaksia, parantaa alaselän liikkuvuutta sekä harjoittaa tasapainoa. Harjoitus vaikuttaa mm. kävelyn joustavuuteen ja rytmikkyyteen.

Välineet

Tuoli ja hernepussi tai käsine

Aallokossa, vaativa

Alkuasento

Istu lattialla, kädet reisillä ja jalat eteen ojennettuina. Aseta halutessasi hernepussi tai käsine pään päälle.

Liikeselostus

Keinahtele puolelta toiselle niin, että toisen puolen pakara ja jalka kohoavat alustalta. Siirry keinahtelun avulla eteen- ja taaksepäin.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti koko liikkeen ajan.
Kokeile, pysyykö hernepussi tai käsine hansikas pääsi päällä keinahdusten aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa kylkilihaksia, parantaa alaselän liikkuvuutta sekä harjoittaa tasapainoa. Harjoitus vaikuttaa mm. kävelyn joustavuuteen ja rytmikkyyteen.

Välineet

Tuoli ja hernepussi tai käsine

Takaisin hakuun