Siirry sisältöön
Takaisin hakuun Tulosta liike

Aidan ylitys

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa.

Liikeselostus

Liiku eteenpäin niin, että teet toisella jalalla polvennostoliikettä. Tuo toinen jalka koukussa sivukautta eteen, kuin ylittäisit aidan.

Haastetta saat, kun lisäät vauhtia. Voit myös tehdä liikkeen hypähtäen. Liikkeen tekeminen ylä- ja alamäessä haastaa kehoa monipuolisesti.

Suorituksessa huomioitavaa

Tee aitaa ylittävällä jalalla mahdollisimman laaja liike. Rytmitä liikettä käsillä.

Perustelut liikkeelle

Liike on hyvä koordinaatio- ja ketteryysharjoitus, joka samalla vahvistaa pakaralihaksia. Liike vaikuttaa mm. kävelykykyyn.

Aitakävely, lonkan kierto

Aidan ylitys

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa.

Liikeselostus

Liiku eteenpäin niin, että teet toisella jalalla polvennostoliikettä. Tuo toinen jalka koukussa sivukautta eteen, kuin ylittäisit aidan.

Haastetta saat, kun lisäät vauhtia. Voit myös tehdä liikkeen hypähtäen. Liikkeen tekeminen ylä- ja alamäessä haastaa kehoa monipuolisesti.

Suorituksessa huomioitavaa

Tee aitaa ylittävällä jalalla mahdollisimman laaja liike. Rytmitä liikettä käsillä.

Perustelut liikkeelle

Liike on hyvä koordinaatio- ja ketteryysharjoitus, joka samalla vahvistaa pakaralihaksia. Liike vaikuttaa mm. kävelykykyyn.

Aitakävely, lonkan kierto

Takaisin hakuun