Tulosta liike

Äkkilähtö, helppo

Alkuasento

Istu tuolin etureunalla ryhdikkäänä

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteen ja tukeudu edessäsi olevaan tuoliin/pöytään/puolapuihin. Voit myös nousta seisomaan asti. Laskeudu hitaasti jarrutellen istumaan. Toista muutamia kertoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Riittävä eteen kallistus helpottaa sekä seisomaan nousua että jarruttavaa istuutumista.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalkojen lihaksia ja tukevoittaa seisoma-asentoon pääsemistä. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä.

Välineet

Tuoli ja pöytä, puolapuut tai toinen tuoli

Äkkilähtö, helppo

Alkuasento

Istu tuolin etureunalla ryhdikkäänä

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteen ja tukeudu edessäsi olevaan tuoliin/pöytään/puolapuihin. Voit myös nousta seisomaan asti. Laskeudu hitaasti jarrutellen istumaan. Toista muutamia kertoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Riittävä eteen kallistus helpottaa sekä seisomaan nousua että jarruttavaa istuutumista.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalkojen lihaksia ja tukevoittaa seisoma-asentoon pääsemistä. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä.

Välineet

Tuoli ja pöytä, puolapuut tai toinen tuoli

Takaisin hakuun