Tulosta liike

Äkkilähtö, keskitaso

Alkuasento

Istu tuolin etureunalla ryhdikkäänä.

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteen ja nouse seisomaan. Laskeudu hitaasti jarrutellen istumaan. Toista muutamia kertoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Riittävä eteen kallistus helpottaa sekä seisomaan nousua että jarruttavaa istuutumista.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalkojen lihaksia ja tukevoittaa seisoma-asentoon pääsemistä. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä.

Välineet

Tuoli

Äkkilähtö, keskitaso

Alkuasento

Istu tuolin etureunalla ryhdikkäänä.

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteen ja nouse seisomaan. Laskeudu hitaasti jarrutellen istumaan. Toista muutamia kertoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Riittävä eteen kallistus helpottaa sekä seisomaan nousua että jarruttavaa istuutumista.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalkojen lihaksia ja tukevoittaa seisoma-asentoon pääsemistä. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun