Tulosta liike

Anna pallo pään yli, helppo

Alkuasento

Aseta tuolien selkänojat vastakkain ja istu parisi kanssa omille tuoleille. Pidä pallo kädessä.

Liikeselostus

Nosta kädet ylös ja ojenna pallo parille yläkautta. Pari ottaa vastaan antamasi pallon. Toistakaa useita sarjoja vuorotellen suuntaa vaihtaen.

Suorituksessa huomioitavaa

Jännitä vatsalihakset antaessasi pallon parille, jolloin vältät selän voimakkaan taaksetaivutuksen. Kun otat katseen mukaan liikkeeseen, harjoitat myös tasapainoa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja parantaa olkanivelen ja rintakehän liikkuvuutta. Liike parantaa myös tasapainoa.

Välineet

Kaksi tuolia ja pallo

Anna pallo pään yli, helppo

Alkuasento

Aseta tuolien selkänojat vastakkain ja istu parisi kanssa omille tuoleille. Pidä pallo kädessä.

Liikeselostus

Nosta kädet ylös ja ojenna pallo parille yläkautta. Pari ottaa vastaan antamasi pallon. Toistakaa useita sarjoja vuorotellen suuntaa vaihtaen.

Suorituksessa huomioitavaa

Jännitä vatsalihakset antaessasi pallon parille, jolloin vältät selän voimakkaan taaksetaivutuksen. Kun otat katseen mukaan liikkeeseen, harjoitat myös tasapainoa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja parantaa olkanivelen ja rintakehän liikkuvuutta. Liike parantaa myös tasapainoa.

Välineet

Kaksi tuolia ja pallo

Takaisin hakuun