Tulosta liike

Anna pallo tunnelista, helppo

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain haara-asentoon noin metrin etäisyydelle toisistaan. Tuolit tukena toisella puolella. Toisella hernepussi tai pallo kädessä.

Liikeselostus

Anna pallo jalkojen välistä parille. Ota vastaan parisi antama pallo yläkautta. Kierrätä palloa tunnelista useita kertoja, pidä selkeä tauko. Toistakaa useita sarjoja vuorotellen suuntaa vaihtaen. Vaihtakaa tarvittaessa myös tukituolien paikkaa toiselle sivulle.

Suorituksessa huomioitavaa

Yläkautta antaessasi vältä niskan ja selän voimakasta taaksepäin taivutusta.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja selkälihaksia. Seisomatasapaino kehittyy hyvin kumarteluliikkeissä.

Välineet

Pallo, hernepussi ym. ja tuolit

Anna pallo tunnelista, helppo

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain haara-asentoon noin metrin etäisyydelle toisistaan. Tuolit tukena toisella puolella. Toisella hernepussi tai pallo kädessä.

Liikeselostus

Anna pallo jalkojen välistä parille. Ota vastaan parisi antama pallo yläkautta. Kierrätä palloa tunnelista useita kertoja, pidä selkeä tauko. Toistakaa useita sarjoja vuorotellen suuntaa vaihtaen. Vaihtakaa tarvittaessa myös tukituolien paikkaa toiselle sivulle.

Suorituksessa huomioitavaa

Yläkautta antaessasi vältä niskan ja selän voimakasta taaksepäin taivutusta.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja selkälihaksia. Seisomatasapaino kehittyy hyvin kumarteluliikkeissä.

Välineet

Pallo, hernepussi ym. ja tuolit

Takaisin hakuun