Tulosta liike

Anna pallo tunnelista, vaativa

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain haara-asentoon noin metrin etäisyydelle toisistaan. Pallo toisen käsissä.

Liikeselostus

Anna pallo jalkojen välistä parille. Ota vastaan parisi antama pallo yläkautta. Kierrätä palloa tunnelista useita kertoja, pidä selkeä tauko. Toistakaa useita sarjoja vuorotellen suuntaa vaihtaen. Kokeilkaa tehdä harjoitus silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Yläkautta antaessasi vältä niskan ja selän voimakasta taaksepäin taivutusta.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja selkälihaksia. Seisomatasapaino kehittyy hyvin kumarteluliikkeissä. Tasapainoharjoituksen vaativuus kasvaa tehtäessä liike silmät suljettuina.

Välineet

Kuntopallo 1-2 kg ym.

Anna pallo tunnelista, vaativa

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain haara-asentoon noin metrin etäisyydelle toisistaan. Pallo toisen käsissä.

Liikeselostus

Anna pallo jalkojen välistä parille. Ota vastaan parisi antama pallo yläkautta. Kierrätä palloa tunnelista useita kertoja, pidä selkeä tauko. Toistakaa useita sarjoja vuorotellen suuntaa vaihtaen. Kokeilkaa tehdä harjoitus silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Yläkautta antaessasi vältä niskan ja selän voimakasta taaksepäin taivutusta.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja selkälihaksia. Seisomatasapaino kehittyy hyvin kumarteluliikkeissä. Tasapainoharjoituksen vaativuus kasvaa tehtäessä liike silmät suljettuina.

Välineet

Kuntopallo 1-2 kg ym.

Takaisin hakuun