Siirry sisältöön
Takaisin hakuun Tulosta liike

Askelkyykky eteen 

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu toisella jalalla pitkä askel eteen. Laskeudu suoraan alas ja ponnista takaisin alkuasentoon. Toista sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä polvet ja varpaat samassa suunnassa. Huomioi, että jalat pysyvät omilla raiteillaan, kun astut askeleen eteen.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

TASO 1-3 13_rajattu

Askelkyykky eteen 

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu toisella jalalla pitkä askel eteen. Laskeudu suoraan alas ja ponnista takaisin alkuasentoon. Toista sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä polvet ja varpaat samassa suunnassa. Huomioi, että jalat pysyvät omilla raiteillaan, kun astut askeleen eteen.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

TASO 1-3 13_rajattu

Takaisin hakuun