Siirry sisältöön
Takaisin hakuun Tulosta liike

Askelkyykky ja kierto

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Ota askel eteen ja nosta samanaikaisesti keppi vaakatasoon kädet suorana. Pidä selkä suorana. Jousta polvista ja kierrä ylävartaloa edessä olevan jalan puoleen. Palaa alkuasentoon. Toista sama toisella jalalla.

Perustelut liikkeelle

Askelkyykky harjoittaa kokonaisvaltaisesti alavartaloa. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Vartalon kierto vahvistaa keskivartaloa. 

Välineet

Keppi

TASO 1-3 23_rajattu

Askelkyykky ja kierto

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Ota askel eteen ja nosta samanaikaisesti keppi vaakatasoon kädet suorana. Pidä selkä suorana. Jousta polvista ja kierrä ylävartaloa edessä olevan jalan puoleen. Palaa alkuasentoon. Toista sama toisella jalalla.

Perustelut liikkeelle

Askelkyykky harjoittaa kokonaisvaltaisesti alavartaloa. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Vartalon kierto vahvistaa keskivartaloa. 

Välineet

Keppi

TASO 1-3 23_rajattu

Takaisin hakuun