Siirry sisältöön
Takaisin hakuun Tulosta liike

Askelkyykky portaissa

Alkuasento

Seiso rappujen alapäässä.

Liikeselostus

Astu joka toiselle tai kolmannelle askelmalle. Koukista etummaista polvea ja vie paino alas. Pidä selkä suorana. Ponnista ylös ja astu eteenpäin toisella jalalla. Helpompi versio on tehdä tavallinen kyykky jalat vierekkäin. Toista 6–10 kertaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Laita koko jalkaterä askelmalle. Varmista, että polvi ja varpaat osoittavat samaan suuntaan. Pidä selkä suorana. Ota tarvittaessa tukea kaiteesta. Kun askellus sujuu hyvin, voit nostaa katseen eteenpäin.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi-, pakara- ja pohjelihaksia ja haastaa tasapainoa. Harjoitus vaikuttaa mm. kävelykykyyn.

Välineet

Raput

IMG_2124

Askelkyykky portaissa

Alkuasento

Seiso rappujen alapäässä.

Liikeselostus

Astu joka toiselle tai kolmannelle askelmalle. Koukista etummaista polvea ja vie paino alas. Pidä selkä suorana. Ponnista ylös ja astu eteenpäin toisella jalalla. Helpompi versio on tehdä tavallinen kyykky jalat vierekkäin. Toista 6–10 kertaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Laita koko jalkaterä askelmalle. Varmista, että polvi ja varpaat osoittavat samaan suuntaan. Pidä selkä suorana. Ota tarvittaessa tukea kaiteesta. Kun askellus sujuu hyvin, voit nostaa katseen eteenpäin.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi-, pakara- ja pohjelihaksia ja haastaa tasapainoa. Harjoitus vaikuttaa mm. kävelykykyyn.

Välineet

Raput

IMG_2124

Takaisin hakuun