Siirry sisältöön
Takaisin hakuun Tulosta liike

Askelkyykky taakse

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu toisella jalalla pitkä askel taakse. Laskeudu suoraan alas niin, että taaemman jalan polvi lähestyy lattiaa. Ponnista takaisin alkuasentoon. 

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä polvet ja varpaat samassa suunnassa. Huomioi, että jalat pysyvät omilla raiteillaan, kun astut askeleen taakse. 

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

TASO 1-3 08_rajattu

Askelkyykky taakse

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu toisella jalalla pitkä askel taakse. Laskeudu suoraan alas niin, että taaemman jalan polvi lähestyy lattiaa. Ponnista takaisin alkuasentoon. 

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä polvet ja varpaat samassa suunnassa. Huomioi, että jalat pysyvät omilla raiteillaan, kun astut askeleen taakse. 

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

TASO 1-3 08_rajattu

Takaisin hakuun