Tulosta liike

Askelkyykky, vaativa

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu oikealla jalalla reilu askel eteen. Laskeudu suoraan alas ja ponnista takaisin ylös. Tee sama vasemmalla jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä ukkovarvas ja polvi samassa suunnassa liikkeen ajan ja polvi nilkan päällä. Kuvassa polvi on hieman liian edessä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Edelleen painonsiirrot helpottavat kävelyä ja kääntymistä.

Askelkyykky, vaativa

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu oikealla jalalla reilu askel eteen. Laskeudu suoraan alas ja ponnista takaisin ylös. Tee sama vasemmalla jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä ukkovarvas ja polvi samassa suunnassa liikkeen ajan ja polvi nilkan päällä. Kuvassa polvi on hieman liian edessä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Edelleen painonsiirrot helpottavat kävelyä ja kääntymistä.

Takaisin hakuun