Siirry sisältöön
Tulosta liike

Askelkyykky, vaativa

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu vasemmalla jalalla reilu askel eteen. Laskeudu suoraan alas ja ponnista takaisin ylös. Tee sama oikealla jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä ukkovarvas ja polvi samassa suunnassa liikkeen ajan ja polvi nilkan päällä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Edelleen painonsiirrot helpottavat kävelyä ja kääntymistä.

ikainstituutti_tarkeat-4

Askelkyykky, vaativa

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu vasemmalla jalalla reilu askel eteen. Laskeudu suoraan alas ja ponnista takaisin ylös. Tee sama oikealla jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä ukkovarvas ja polvi samassa suunnassa liikkeen ajan ja polvi nilkan päällä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Edelleen painonsiirrot helpottavat kävelyä ja kääntymistä.

ikainstituutti_tarkeat-4

Takaisin hakuun