Tulosta liike

Askellus ja kosketus, vaativa

Alkuasento

Seisoma-asento, keppi käsissä, kädet ojennettuna eteen alaviistoon.

Liikeselostus

Marssi paikallasi ripeästi niin, että polvi nousee jokaisella askeleella koskettamaan keppiä. Jatka liikettä kääntäen keppiä ja tuomalla polvi vastakkaista olkapäätä kohti, koukista samalla toinen polvi.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti vartalossa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike lämmittää lihakset, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa. Liike harjoittaa myös tasapainoa. Ulkona liikkuessa kulkureiteillä olevien esteiden ylittäminen helpottuu.

Välineet

Keppi tai huivi

Askellus ja kosketus, vaativa

Alkuasento

Seisoma-asento, keppi käsissä, kädet ojennettuna eteen alaviistoon.

Liikeselostus

Marssi paikallasi ripeästi niin, että polvi nousee jokaisella askeleella koskettamaan keppiä. Jatka liikettä kääntäen keppiä ja tuomalla polvi vastakkaista olkapäätä kohti, koukista samalla toinen polvi.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti vartalossa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike lämmittää lihakset, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa. Liike harjoittaa myös tasapainoa. Ulkona liikkuessa kulkureiteillä olevien esteiden ylittäminen helpottuu.

Välineet

Keppi tai huivi

Takaisin hakuun