Siirry sisältöön
Takaisin hakuun Tulosta liike

Askellus ja kurkotus

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu pitkä askel eteen ja koukista etummaisen jalan polvea. Kurkota vastakkaisella kädellä edessä olevan jalan polveen tai nilkkaan. Ponnista jalka takaisin toisen viereen.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä jalat omilla raiteillaan, kun otat askeleen eteen. Mitä pidemmälle kurkotat, sitä haastavammaksi liike muuttuu.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia sekä parantaa keskivartalon hallintaa. Liike lisää alaraajojen liikkuvuutta. Jalkojen ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

TASO 1-3 19_rajattu

Askellus ja kurkotus

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa.

Liikeselostus

Astu pitkä askel eteen ja koukista etummaisen jalan polvea. Kurkota vastakkaisella kädellä edessä olevan jalan polveen tai nilkkaan. Ponnista jalka takaisin toisen viereen.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä jalat omilla raiteillaan, kun otat askeleen eteen. Mitä pidemmälle kurkotat, sitä haastavammaksi liike muuttuu.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia sekä parantaa keskivartalon hallintaa. Liike lisää alaraajojen liikkuvuutta. Jalkojen ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

TASO 1-3 19_rajattu

Takaisin hakuun