Tulosta liike

Askelmalle ponnistaen ulkona

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa askelman edessä.

Liikeselostus

Nosta jalka askelmalle ja ponnista askelmalle seisomaan. Ojenna itsesi suoraksi ja anna vapaan jalan roikkua suorana. Laskeudu rauhallisesti ja hallitusti takaisin alas vapaa jalka edellä. Tee muutamia toistoja ja tee ponnistukset myös toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä itsesi ryhdikkäänä ja hartiat rentona koko liikkeen ajan. Ota tarvittaessa tukea kaverista.

Perustelut liikkeelle

Liike harjoittaa jalkojen lihaksia, joita tarvitaan mm. tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Liike kehittää myös tasapainoa.

Välineet

Askelma, koroke tms.

Askelmalle ponnistaen ulkona

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa askelman edessä.

Liikeselostus

Nosta jalka askelmalle ja ponnista askelmalle seisomaan. Ojenna itsesi suoraksi ja anna vapaan jalan roikkua suorana. Laskeudu rauhallisesti ja hallitusti takaisin alas vapaa jalka edellä. Tee muutamia toistoja ja tee ponnistukset myös toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä itsesi ryhdikkäänä ja hartiat rentona koko liikkeen ajan. Ota tarvittaessa tukea kaverista.

Perustelut liikkeelle

Liike harjoittaa jalkojen lihaksia, joita tarvitaan mm. tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä. Liike kehittää myös tasapainoa.

Välineet

Askelma, koroke tms.

Takaisin hakuun