Tulosta liike

Askeltaen, vaativa

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa askelman edessä. Pyri tekemään liike ilman tukea, mutta tarvittaessa voit ottaa kevyesti tukea viereisestä tangosta.

Liikeselostus

Nosta jalka askelmalle ja ponnista askelmalle seisomaan yhdellä jalalla. Toinen jalka vain hipaisee askelmaa. Ojenna vartalo suoraksi. Laskeudu rauhallisesti ja hallitusti takaisin alas. Tee muutamia toistoja ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hyvä ryhti ja hartiat mahdollisimman rentoina.

Perustelut liikkeelle

Liike harjoittaa seisomatasapainoa ja seisoma-asentoon pääsemistä. Liike myös vahvistaa jalkojen lihaksia.

Välineet

Askelma

Askeltaen, vaativa

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa askelman edessä. Pyri tekemään liike ilman tukea, mutta tarvittaessa voit ottaa kevyesti tukea viereisestä tangosta.

Liikeselostus

Nosta jalka askelmalle ja ponnista askelmalle seisomaan yhdellä jalalla. Toinen jalka vain hipaisee askelmaa. Ojenna vartalo suoraksi. Laskeudu rauhallisesti ja hallitusti takaisin alas. Tee muutamia toistoja ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hyvä ryhti ja hartiat mahdollisimman rentoina.

Perustelut liikkeelle

Liike harjoittaa seisomatasapainoa ja seisoma-asentoon pääsemistä. Liike myös vahvistaa jalkojen lihaksia.

Välineet

Askelma

Takaisin hakuun