Tulosta liike

Ballerinan venytys, vaativa

Alkuasento

Asetu polvinseisontaan ja ojenna venytettävä jalka suorana eteen, kantapää kiinni alustassa ja nilkka koukussa.

Liikeselostus

Taivuta ylävartaloa selkä suorana edessä olevaa jalkaa kohti. Tunne takareidessä venytys. Pidä venytys noin 30 sekuntia ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Voit tukea kevyesti käsillä lattiasta.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää takareiden lihaksia. Alaraajojen lihasten rentous mahdollistaa hyvän seisoma-asennon ja rennon kävelyn. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Ballerinan venytys, vaativa

Alkuasento

Asetu polvinseisontaan ja ojenna venytettävä jalka suorana eteen, kantapää kiinni alustassa ja nilkka koukussa.

Liikeselostus

Taivuta ylävartaloa selkä suorana edessä olevaa jalkaa kohti. Tunne takareidessä venytys. Pidä venytys noin 30 sekuntia ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Voit tukea kevyesti käsillä lattiasta.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää takareiden lihaksia. Alaraajojen lihasten rentous mahdollistaa hyvän seisoma-asennon ja rennon kävelyn. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Takaisin hakuun