Tulosta liike

Dippipunnerrus ulkona

Alkuasento

Istu penkille, ota kämmenillä kiinni penkin istuinosasta ja pidä polvet koukussa. Siirrä sitten takapuoli ilmaan penkin etupuolelle. Kannattele kehon painoa sekä käsillä että jaloilla.

Liikeselostus

Koukista kyynärpäitä ja laske takapuoli lähelle maata. Työnnä käsillä itsesi takaisin ylös. Tee useita toistoja ja pidä tauko. Lisää haastetta saat siirtämällä jalkoja kauemmaksi penkistä.

Suorituksessa huomioitavaa

Toista liikkeet rauhallisesti ja pidä selkä suorana. Kyynärpäiden koukistuessa kyynärpäät osoittavat suoraan taaksepäin.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa käsilihaksia ja etenkin olkavarren takaosan lihaksia. Hyvät käsivoimat helpottavat arkiaskareiden suorittamista.

Välineet

Penkki

Dippipunnerrus ulkona

Alkuasento

Istu penkille, ota kämmenillä kiinni penkin istuinosasta ja pidä polvet koukussa. Siirrä sitten takapuoli ilmaan penkin etupuolelle. Kannattele kehon painoa sekä käsillä että jaloilla.

Liikeselostus

Koukista kyynärpäitä ja laske takapuoli lähelle maata. Työnnä käsillä itsesi takaisin ylös. Tee useita toistoja ja pidä tauko. Lisää haastetta saat siirtämällä jalkoja kauemmaksi penkistä.

Suorituksessa huomioitavaa

Toista liikkeet rauhallisesti ja pidä selkä suorana. Kyynärpäiden koukistuessa kyynärpäät osoittavat suoraan taaksepäin.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa käsilihaksia ja etenkin olkavarren takaosan lihaksia. Hyvät käsivoimat helpottavat arkiaskareiden suorittamista.

Välineet

Penkki

Takaisin hakuun