Tulosta liike

Eteen ja taakse

Alkuasento

Seiso kaverin lähellä. Tee kuminauhasta pieni lenkki ja pujottele lenkki nilkkojen ympärille.

Liikeselostus

Kävele pitkin askelin eteenpäin tai taaksepäin, joka askeleella nauhaa venyttäen. Ota alussa tarvittaessa kaverista tukea.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä kuminauha kireänä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia ja parantaa keskivartalon hallintaa. Lisäksi liike kehittää koordinaatiota ja tasapainoa ja helpottaa siten pystyssä pysymistä.

Välineet

Kuminauha

Eteen ja taakse

Alkuasento

Seiso kaverin lähellä. Tee kuminauhasta pieni lenkki ja pujottele lenkki nilkkojen ympärille.

Liikeselostus

Kävele pitkin askelin eteenpäin tai taaksepäin, joka askeleella nauhaa venyttäen. Ota alussa tarvittaessa kaverista tukea.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä kuminauha kireänä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia ja parantaa keskivartalon hallintaa. Lisäksi liike kehittää koordinaatiota ja tasapainoa ja helpottaa siten pystyssä pysymistä.

Välineet

Kuminauha

Takaisin hakuun