Tulosta liike

Etureiden venytys, keskitaso

Alkuasento

Seiso tangon vieressä, ota toisella kädellä tarvittaessa tukea tangosta.

Liikeselostus

Ota kiinni venytettävän jalan nilkasta tai housun lahkeesta ja vedä kantapäätä pakaraa kohti. Tunne venytys etureidessä. Pidä venytys hetken aikaa. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Hengitä syvään ja rauhallisesti tehostaen uloshengitystä venytyksen aikana. Pidä vartalo täysin suorassa ja venytettävä jalka samassa linjassa vartalon kanssa. Venytettävän jalan polvi osoittaa maata kohti.

Perustelut liikkeelle

Liike vähentää etureiden lihaskireyksiä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Matala rekkitanko

Etureiden venytys, keskitaso

Alkuasento

Seiso tangon vieressä, ota toisella kädellä tarvittaessa tukea tangosta.

Liikeselostus

Ota kiinni venytettävän jalan nilkasta tai housun lahkeesta ja vedä kantapäätä pakaraa kohti. Tunne venytys etureidessä. Pidä venytys hetken aikaa. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Hengitä syvään ja rauhallisesti tehostaen uloshengitystä venytyksen aikana. Pidä vartalo täysin suorassa ja venytettävä jalka samassa linjassa vartalon kanssa. Venytettävän jalan polvi osoittaa maata kohti.

Perustelut liikkeelle

Liike vähentää etureiden lihaskireyksiä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Matala rekkitanko

Takaisin hakuun