Tulosta liike

Hartiat korviin ulkona

Alkuasento

Seiso pienessä haara-asennossa. Kädet ovat vapaasti vartalon vieressä ja olkapäät rentoina. Halutessasi voit käyttää käsissäsi painoja, esimerkiksi täysiä juomapulloja.

Liikeselostus

Kohota hartiat yhtä aikaa ylös ja laske hitaasti jarrutellen alas. Tee useita nostoja peräkkäin. Pidä tauko ravistellen käsiä ja useita nostoja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä kyynärpäät täysin suorina liikkeen
aikana, vain olkapäissä ja hartiaseudussa tapahtuu liikettä. Suorita liike rauhalliseen tahtiin.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa niska-hartiaseudun verenkiertoa ja vähentää lihaskireyksiä. Liike vahvistaa myös hartiaseudun lihaksia.

Välineet

Halutessasi painot, esimerkiksi 2 täyttä vesipulloa.

Hartiat korviin ulkona

Alkuasento

Seiso pienessä haara-asennossa. Kädet ovat vapaasti vartalon vieressä ja olkapäät rentoina. Halutessasi voit käyttää käsissäsi painoja, esimerkiksi täysiä juomapulloja.

Liikeselostus

Kohota hartiat yhtä aikaa ylös ja laske hitaasti jarrutellen alas. Tee useita nostoja peräkkäin. Pidä tauko ravistellen käsiä ja useita nostoja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä kyynärpäät täysin suorina liikkeen
aikana, vain olkapäissä ja hartiaseudussa tapahtuu liikettä. Suorita liike rauhalliseen tahtiin.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa niska-hartiaseudun verenkiertoa ja vähentää lihaskireyksiä. Liike vahvistaa myös hartiaseudun lihaksia.

Välineet

Halutessasi painot, esimerkiksi 2 täyttä vesipulloa.

Takaisin hakuun