Tulosta liike

Hyvää ryhtiä etsien, helppo

Alkuasento

Istu parisi kanssa vastakkain jalkapohjat tukevasti maassa ja kepit käsissä. Pidä kepin päistä kiinni.

Liikeselostus

Nosta keppi ylös ojentaen kädet suoraksi. Laske keppi joko niskan taakse kyynärpäitä koukistaen tai vie keppi rinnalle. Nosta keppi ylös ja tuo se takaisin alas. Mikäli kepin vieminen niskan taakse on hankalaa, ojenna se vaakatasoon paria kohti.

Suorituksessa huomioitavaa

Istu tuolissa hyväryhtisenä. Toista liikettä parin kanssa samassa rytmissä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa niska-hartiaseudun lihaksistoa sekä parantaa yläraajojen liikkuvuutta, jolloin esimerkiksi oman selän peseminen ja hiusten kampaaminen helpottuvat.

Välineet

Tuolit ja kaksi keppiä

Hyvää ryhtiä etsien, helppo

Alkuasento

Istu parisi kanssa vastakkain jalkapohjat tukevasti maassa ja kepit käsissä. Pidä kepin päistä kiinni.

Liikeselostus

Nosta keppi ylös ojentaen kädet suoraksi. Laske keppi joko niskan taakse kyynärpäitä koukistaen tai vie keppi rinnalle. Nosta keppi ylös ja tuo se takaisin alas. Mikäli kepin vieminen niskan taakse on hankalaa, ojenna se vaakatasoon paria kohti.

Suorituksessa huomioitavaa

Istu tuolissa hyväryhtisenä. Toista liikettä parin kanssa samassa rytmissä.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa niska-hartiaseudun lihaksistoa sekä parantaa yläraajojen liikkuvuutta, jolloin esimerkiksi oman selän peseminen ja hiusten kampaaminen helpottuvat.

Välineet

Tuolit ja kaksi keppiä

Takaisin hakuun