Tulosta liike

Isonna tunnelia, helppo

Alkuasento

Istu tuolin etuosassa, jalat haara-asennossa. Laita kuminauha nilkkojen ympärille (jalat ja kuminauha muodostavat tunnelin).

Liikeselostus

Ota askel toisella jalalla sivulle leveään haara-asentoon. Palauta jalka hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Ota sivuaskeleita vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Pidä polvet hieman koukussa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja helpottaa liukkailla liikkumista.

Välineet

Kuminauha ja tuoli

Isonna tunnelia, helppo

Alkuasento

Istu tuolin etuosassa, jalat haara-asennossa. Laita kuminauha nilkkojen ympärille (jalat ja kuminauha muodostavat tunnelin).

Liikeselostus

Ota askel toisella jalalla sivulle leveään haara-asentoon. Palauta jalka hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Ota sivuaskeleita vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Pidä polvet hieman koukussa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja helpottaa liukkailla liikkumista.

Välineet

Kuminauha ja tuoli

Takaisin hakuun