Siirry sisältöön
Tulosta liike

Itään ja länteen, helppo

Alkuasento

Seiso hyvässä ryhdissä ja pidä kevyesti kiinni rollaattorista, tuolista tai pöydästä.

Liikeselostus

Nosta jalka suorana sivulle ja laske alas. Tee liike vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie jalkaa sivulle hieman kantapää edellä, jolloin saat liikkeen tuntumaan pakaralihaksessa.

Perustelut liikkeelle

Jalan nosto suoraan sivulle harjoittaa pakaralihaksia, joita tarvitaan seistessä ja kävelyssä. Hyvä pakaralihasten voima auttaa myös tasapainon säilyttämisessä.

Välineet

Rollaattori, tuoli, pöytä ym.

9a2b20425.jpg

Itään ja länteen, helppo

Alkuasento

Seiso hyvässä ryhdissä ja pidä kevyesti kiinni rollaattorista, tuolista tai pöydästä.

Liikeselostus

Nosta jalka suorana sivulle ja laske alas. Tee liike vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie jalkaa sivulle hieman kantapää edellä, jolloin saat liikkeen tuntumaan pakaralihaksessa.

Perustelut liikkeelle

Jalan nosto suoraan sivulle harjoittaa pakaralihaksia, joita tarvitaan seistessä ja kävelyssä. Hyvä pakaralihasten voima auttaa myös tasapainon säilyttämisessä.

Välineet

Rollaattori, tuoli, pöytä ym.

9a2b20425.jpg

Takaisin hakuun