Siirry sisältöön
Tulosta liike

Itään ja länteen, vaativa

Alkuasento

Seiso hyvässä ryhdissä tarrapainot nilkoissa ja ota tarvittaessa tukea edestä tai sivulta.

Liikeselostus

Nosta jalka suorana sivulle ja laske alas. Tee liike vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie jalkaa sivulle hieman kantapää edellä, jolloin saat liikkeen tuntumaan pakaralihaksessa.

Perustelut liikkeelle

Jalan nosto suoraan sivulle harjoittaa pakaralihaksia, joita tarvitaan seistessä ja kävelyssä. Hyvä pakaralihasten voima auttaa myös tasapainon säilyttämisessä. Tarrapainoilla tehty harjoitus vahvistaa pakaralihaksia tehokkaasti.

Välineet

Tuoli ja tarrapaino

769d_513c.jpg

Itään ja länteen, vaativa

Alkuasento

Seiso hyvässä ryhdissä tarrapainot nilkoissa ja ota tarvittaessa tukea edestä tai sivulta.

Liikeselostus

Nosta jalka suorana sivulle ja laske alas. Tee liike vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie jalkaa sivulle hieman kantapää edellä, jolloin saat liikkeen tuntumaan pakaralihaksessa.

Perustelut liikkeelle

Jalan nosto suoraan sivulle harjoittaa pakaralihaksia, joita tarvitaan seistessä ja kävelyssä. Hyvä pakaralihasten voima auttaa myös tasapainon säilyttämisessä. Tarrapainoilla tehty harjoitus vahvistaa pakaralihaksia tehokkaasti.

Välineet

Tuoli ja tarrapaino

769d_513c.jpg

Takaisin hakuun