Siirry sisältöön
Tulosta liike

Jalan avaus, keskitaso

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana, jalat tukevasti alustalla. Ota tukea pallon sivuilta.

Liikeselostus

Vie toinen jalka sivulle ja tuo takaisin alkuasentoon. Tee sama toisella jalalla. Vie molemmat jalat yhtä aikaa haara-asentoon ja tuo takaisin yhteen. Tee muutaman kerran koko edellinen sarja. Pidä tauko ja toista uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti kokoajan. Nosta jalat sivuille ja takaisin, älä liuta niitä maata pitkin.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä parantaa lonkkanivelten liikkuvuutta. Pukeutuminen ja peseytyminen helpottuvat. Lisäksi liike parantaa lonkankoukistajien ja keskivartalon lihasvoimaa.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0297x.jpg

Jalan avaus, keskitaso

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana, jalat tukevasti alustalla. Ota tukea pallon sivuilta.

Liikeselostus

Vie toinen jalka sivulle ja tuo takaisin alkuasentoon. Tee sama toisella jalalla. Vie molemmat jalat yhtä aikaa haara-asentoon ja tuo takaisin yhteen. Tee muutaman kerran koko edellinen sarja. Pidä tauko ja toista uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti kokoajan. Nosta jalat sivuille ja takaisin, älä liuta niitä maata pitkin.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä parantaa lonkkanivelten liikkuvuutta. Pukeutuminen ja peseytyminen helpottuvat. Lisäksi liike parantaa lonkankoukistajien ja keskivartalon lihasvoimaa.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0297x.jpg

Takaisin hakuun