Siirry sisältöön
Tulosta liike

Jalan avaus, vaativa

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana ja jalat tukevasti alustalla. Ota tukea pallon sivuilta.

Liikeselostus

Ojenna toinen jalka suoraksi ja vedä nilkka koukkuun. Vie jalka suorana sivulle. Tuo takaisin alkuasentoon. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti kokoajan. Pidä liikettä tekevä jalka ilmassa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä parantaa lonkkanivelten liikkuvuutta. Pukeutuminen ja peseytyminen helpottuvat. Lisäksi liike parantaa lonkankoukistajien ja keskivartalon lihasvoimaa.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0307x.jpg

Jalan avaus, vaativa

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana ja jalat tukevasti alustalla. Ota tukea pallon sivuilta.

Liikeselostus

Ojenna toinen jalka suoraksi ja vedä nilkka koukkuun. Vie jalka suorana sivulle. Tuo takaisin alkuasentoon. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti kokoajan. Pidä liikettä tekevä jalka ilmassa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä parantaa lonkkanivelten liikkuvuutta. Pukeutuminen ja peseytyminen helpottuvat. Lisäksi liike parantaa lonkankoukistajien ja keskivartalon lihasvoimaa.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0307x.jpg

Takaisin hakuun