Tulosta liike

Jousipyssyn virittäminen, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla ryhdikkäästi kädet vartalon vieressä.

Liikeselostus

Ota ”jousipyssy” käteen ja pidä käsiä vaakatasossa edessä. Vedä jousi taakse vuorotellen toisella ja toisella kädellä. Vetovaiheessa kierrä ylävartaloa taaksepäin.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti koko liikkeen ajan ja pidä keskivartalo piukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa hartiaseudun ja keskiselän lihasvoimaa, jolloin esimerkiksi kauppakassien kantaminen on helpompaa ja asento pysyy ryhdikkäämpänä.

Välineet

Tuoli

Jousipyssyn virittäminen, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla ryhdikkäästi kädet vartalon vieressä.

Liikeselostus

Ota ”jousipyssy” käteen ja pidä käsiä vaakatasossa edessä. Vedä jousi taakse vuorotellen toisella ja toisella kädellä. Vetovaiheessa kierrä ylävartaloa taaksepäin.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti koko liikkeen ajan ja pidä keskivartalo piukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa hartiaseudun ja keskiselän lihasvoimaa, jolloin esimerkiksi kauppakassien kantaminen on helpompaa ja asento pysyy ryhdikkäämpänä.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun