Tulosta liike

Kaivopumpulla parin kanssa, keskitaso

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain, pallo ristiselän kohdalla. Jaloissa pieni haara-asento.

Liikeselostus

Koukista vähän polvia ja ojennu suoraksi yhtä aikaa parisi kanssa nojautuen palloon ikään kuin pumppaisitte vettä kaivosta. Kyykisty ja ojennu useita kertoja peräkkäin (=sarja). Pidä tauko, ravistele jalkoja ja tee sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Varmista, että kyykistyessä polvet ovat varpaiden suunnassa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia sekä kehittää tasapainoa. Tuolilta nouseminen, kävely ja erityisesti portaissa liikkuminen helpottuvat.

Välineet

Pallo

Kaivopumpulla parin kanssa, keskitaso

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain, pallo ristiselän kohdalla. Jaloissa pieni haara-asento.

Liikeselostus

Koukista vähän polvia ja ojennu suoraksi yhtä aikaa parisi kanssa nojautuen palloon ikään kuin pumppaisitte vettä kaivosta. Kyykisty ja ojennu useita kertoja peräkkäin (=sarja). Pidä tauko, ravistele jalkoja ja tee sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Varmista, että kyykistyessä polvet ovat varpaiden suunnassa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia sekä kehittää tasapainoa. Tuolilta nouseminen, kävely ja erityisesti portaissa liikkuminen helpottuvat.

Välineet

Pallo

Takaisin hakuun