Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kaivopumpulla parin kanssa, keskitaso

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain, pallo ristiselän kohdalla. Jaloissa pieni haara-asento.

Liikeselostus

Koukista vähän polvia ja ojennu suoraksi yhtä aikaa parisi kanssa nojautuen palloon ikään kuin pumppaisitte vettä kaivosta. Kyykisty ja ojennu useita kertoja peräkkäin (=sarja). Pidä tauko, ravistele jalkoja ja tee sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Varmista, että kyykistyessä polvet ovat varpaiden suunnassa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia sekä kehittää tasapainoa. Tuolilta nouseminen, kävely ja erityisesti portaissa liikkuminen helpottuvat.

Välineet

Pallo

f704_105bc1.jpg

Kaivopumpulla parin kanssa, keskitaso

Alkuasento

Asetu parisi kanssa seisomaan selät vastakkain, pallo ristiselän kohdalla. Jaloissa pieni haara-asento.

Liikeselostus

Koukista vähän polvia ja ojennu suoraksi yhtä aikaa parisi kanssa nojautuen palloon ikään kuin pumppaisitte vettä kaivosta. Kyykisty ja ojennu useita kertoja peräkkäin (=sarja). Pidä tauko, ravistele jalkoja ja tee sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Varmista, että kyykistyessä polvet ovat varpaiden suunnassa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia sekä kehittää tasapainoa. Tuolilta nouseminen, kävely ja erityisesti portaissa liikkuminen helpottuvat.

Välineet

Pallo

f704_105bc1.jpg

Takaisin hakuun