Tulosta liike

Kallista ja venytä istuen, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla ryhdikkäästi ja aseta venytettävän jalan kantapää edessä olevalle tuolille. Pidä jalka suorana ja nilkka koukussa.

Liikeselostus

Taivuta ylävartaloa selkä suorana edessä olevaa jalkaa kohti. Tunne takareidessä venytys. Pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Tukeudu käsillä reiteen tai ota kiinni varpaista.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää takareiden lihaksia. Alaraajojen lihasten rentous mahdollistaa hyvän seisoma-asennon ja rennon kävelyn. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Tuoli ( 2kpl)

Kallista ja venytä istuen, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla ryhdikkäästi ja aseta venytettävän jalan kantapää edessä olevalle tuolille. Pidä jalka suorana ja nilkka koukussa.

Liikeselostus

Taivuta ylävartaloa selkä suorana edessä olevaa jalkaa kohti. Tunne takareidessä venytys. Pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Tukeudu käsillä reiteen tai ota kiinni varpaista.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää takareiden lihaksia. Alaraajojen lihasten rentous mahdollistaa hyvän seisoma-asennon ja rennon kävelyn. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Tuoli ( 2kpl)

Takaisin hakuun