Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kankkuvenytys

Alkuasento

Istu ryhdikkäässä asennossa jalat tukevasti alustalla.

Liikeselostus

Nosta venytettävän jalan nilkka toisen polven päälle. Kallista ylävartaloa selkä suorana eteenpäin. Tunne venytys sylissä olevan jalan pakarassa. Pidä venytys hetken aikaa. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä selkä mahdollisimman suorana. Hengitä syvään ja rauhallisesti tehostaen venytystä uloshengityksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää pakaralihaksia. Säännöllinen pakaroiden venyttely pitää yllä lonkkien liikkuvuutta ja lihasten joustavuutta, jolloin liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Kivi

IMG_2952.jpg

Kankkuvenytys

Alkuasento

Istu ryhdikkäässä asennossa jalat tukevasti alustalla.

Liikeselostus

Nosta venytettävän jalan nilkka toisen polven päälle. Kallista ylävartaloa selkä suorana eteenpäin. Tunne venytys sylissä olevan jalan pakarassa. Pidä venytys hetken aikaa. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä selkä mahdollisimman suorana. Hengitä syvään ja rauhallisesti tehostaen venytystä uloshengityksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää pakaralihaksia. Säännöllinen pakaroiden venyttely pitää yllä lonkkien liikkuvuutta ja lihasten joustavuutta, jolloin liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Kivi

IMG_2952.jpg

Takaisin hakuun