Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kanta kattoon, keskitaso

Alkuasento

Asetu kylkimakuulle, alempi polvi koukussa ja ylempi jalka suorana. Kädet tukevat vapaasti asentoa. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Nosta päällimmäinen jalka suorana ylös kantapää edellä. Laske jalka hitaasti jarrutellen alas. Tee useita nostoja (=sarja). Pidä tauko ja toista sarja uudelleen. Käänny toiselle kyljelle ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Rauhallinen nosto ja jarruttava lasku on tehokkaampaa kuin korkealle ja vauhdilla suoritettu nosto. Polvi pysyy suorana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja varmistaa lantion hyvää asentoa kävellessä.

abad_65b.jpg

Kanta kattoon, keskitaso

Alkuasento

Asetu kylkimakuulle, alempi polvi koukussa ja ylempi jalka suorana. Kädet tukevat vapaasti asentoa. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Nosta päällimmäinen jalka suorana ylös kantapää edellä. Laske jalka hitaasti jarrutellen alas. Tee useita nostoja (=sarja). Pidä tauko ja toista sarja uudelleen. Käänny toiselle kyljelle ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Rauhallinen nosto ja jarruttava lasku on tehokkaampaa kuin korkealle ja vauhdilla suoritettu nosto. Polvi pysyy suorana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja varmistaa lantion hyvää asentoa kävellessä.

abad_65b.jpg

Takaisin hakuun