Tulosta liike

Kanta kohti lattiaa, helppo

Alkuasento

Seiso kapeassa haara-asennossa. Voit halutessasi ottaa tukea tuolista, seinästä ym.

Liikeselostus

Vie toinen jalka taakse ja paina kantapäätä alustaa vasten. Etummainen jalka on lievässä koukussa. Työnnä rauhallisesti lantiota eteenpäin kunnes tunnet venytyksen takana olevan jalan pohkeessa. Venytä rauhallisesti ja pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään lantio edessä liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike rentouttaa ja pidentää pohjelihasta. Nilkan lisääntynyt liike tekee kävelystä joustavampaa.

Välineet

Tuoli ym.

Kanta kohti lattiaa, helppo

Alkuasento

Seiso kapeassa haara-asennossa. Voit halutessasi ottaa tukea tuolista, seinästä ym.

Liikeselostus

Vie toinen jalka taakse ja paina kantapäätä alustaa vasten. Etummainen jalka on lievässä koukussa. Työnnä rauhallisesti lantiota eteenpäin kunnes tunnet venytyksen takana olevan jalan pohkeessa. Venytä rauhallisesti ja pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään lantio edessä liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike rentouttaa ja pidentää pohjelihasta. Nilkan lisääntynyt liike tekee kävelystä joustavampaa.

Välineet

Tuoli ym.

Takaisin hakuun