Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kävely varmemmaksi, vaativa

Alkuasento

Seiso maassa käärmeputken päädyssä ryhdikkäässä asennossa.

Liikeselostus

Kävele eteenpäin kapeilla askeleilla (varpaat koskettaen toisen jalan kantapäätä) ja kuljeta rengasta putkea pitkin renkaan koskettamatta putkea. Seuraa rengasta katseellasi. Kuljeta rengas takaisin takaperin kävellen. Vaihda aloituspaikka käärmeputken toiseen päätyyn ja kuljeta rengasta toisella kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina ja ryhti hyvänä.

Perustelut liikkeelle

Liike harjoittaa tasapainoa ja silmä-käsi koordinaatiota sekä tuo varmuutta kävelyyn. Kapeilla askeleilla käveleminen pienentää tukipintaa ja on siksi tehokas tasapainoharjoitus. Kykyä kävellä taaksepäin tarvitaan mm. istuutuessa sängylle, tuolille tai WC-istuimelle.

Välineet

Käärmeputki

IMG_0220x.jpg

Kävely varmemmaksi, vaativa

Alkuasento

Seiso maassa käärmeputken päädyssä ryhdikkäässä asennossa.

Liikeselostus

Kävele eteenpäin kapeilla askeleilla (varpaat koskettaen toisen jalan kantapäätä) ja kuljeta rengasta putkea pitkin renkaan koskettamatta putkea. Seuraa rengasta katseellasi. Kuljeta rengas takaisin takaperin kävellen. Vaihda aloituspaikka käärmeputken toiseen päätyyn ja kuljeta rengasta toisella kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina ja ryhti hyvänä.

Perustelut liikkeelle

Liike harjoittaa tasapainoa ja silmä-käsi koordinaatiota sekä tuo varmuutta kävelyyn. Kapeilla askeleilla käveleminen pienentää tukipintaa ja on siksi tehokas tasapainoharjoitus. Kykyä kävellä taaksepäin tarvitaan mm. istuutuessa sängylle, tuolille tai WC-istuimelle.

Välineet

Käärmeputki

IMG_0220x.jpg

Takaisin hakuun