Tulosta liike

Kierrä ja kohota, helppo

Alkuasento

Asetu kylkimakuulle, alempi polvi koukussa ja ylempi jalka suorana. Laita suorana olevan jalan nilkan alle tyyny. Kädet tukevat vapaasti asentoa. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Kohota päällimmäinen jalka hiukan irti tyynyltä ja laske jalka hitaasti alas. Tee useita nostoja (=sarja). Pidä tauko ja toista sarja uudelleen. Käänny toiselle kyljelle ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Kierrä kantapää kattoa kohti. Polvi pysyy suorana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja varmistaa lantion hyvää asentoa kävellessä.

Kierrä ja kohota, helppo

Alkuasento

Asetu kylkimakuulle, alempi polvi koukussa ja ylempi jalka suorana. Laita suorana olevan jalan nilkan alle tyyny. Kädet tukevat vapaasti asentoa. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Kohota päällimmäinen jalka hiukan irti tyynyltä ja laske jalka hitaasti alas. Tee useita nostoja (=sarja). Pidä tauko ja toista sarja uudelleen. Käänny toiselle kyljelle ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Kierrä kantapää kattoa kohti. Polvi pysyy suorana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja varmistaa lantion hyvää asentoa kävellessä.

Takaisin hakuun