Tulosta liike

Kierto ja kohotus, keskitaso

Alkuasento

Asetu selinmakuulle kädet niskan takana, polvet koukussa ja jalkapohjat maassa.

Liikeselostus

Kohota ylävartaloa ristiin kiertäen niin, että vain lapaluut irtoavat alustasta. Kurkota kädellä vastakkaista polvea kohti. Tee sama toisin päin.

Suorituksessa huomioitavaa

Kurkottamisten aikana toinen kyynärpää pysyy maassa. Pyri pitämään niska-hartiaseutu rentona. Muista hengittää liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vinoja vatsalihaksia, mikä parantaa keskivartalon hallintaa.

Kierto ja kohotus, keskitaso

Alkuasento

Asetu selinmakuulle kädet niskan takana, polvet koukussa ja jalkapohjat maassa.

Liikeselostus

Kohota ylävartaloa ristiin kiertäen niin, että vain lapaluut irtoavat alustasta. Kurkota kädellä vastakkaista polvea kohti. Tee sama toisin päin.

Suorituksessa huomioitavaa

Kurkottamisten aikana toinen kyynärpää pysyy maassa. Pyri pitämään niska-hartiaseutu rentona. Muista hengittää liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vinoja vatsalihaksia, mikä parantaa keskivartalon hallintaa.

Takaisin hakuun