Tulosta liike

Kierto ja kurkistus, keskitaso

Alkuasento

Istu tuolilla hajareisin, kasvot selkänojaan päin. Sormet ovat niskan takana ristissä tai olkapäillä.

Liikeselostus

Ojenna selkä hyvin ja kierrä ylävartalo oikealle, vie oikea kyynärpää taakse ja suuntaa katseesi takaviistoon. Pysy hetki, palaa rauhallisesti takaisin ja pyöristä selkä. Tee sama vasemmalle. Toista kiertoja rauhallisesti vuorotellen oikealle ja vasemmalle.

Suorituksessa huomioitavaa

Hengitä normaalisti koko liikkeen ajan. Voit myös rytmittää hengityksesi liikkeen mukaan: kierto ja selän ojennus sisäänhengityksellä, selän pyöristys uloshengityksellä.

Perustelut liikkeelle

Liike lisää rintarangan liikkuvuutta, parantaa ryhtiä ja tehostaa hengitystä. Pukeutuminen ja monet kurkottelua vaativat arkiaskareet helpottuvat.

Välineet

Tuoli

Kierto ja kurkistus, keskitaso

Alkuasento

Istu tuolilla hajareisin, kasvot selkänojaan päin. Sormet ovat niskan takana ristissä tai olkapäillä.

Liikeselostus

Ojenna selkä hyvin ja kierrä ylävartalo oikealle, vie oikea kyynärpää taakse ja suuntaa katseesi takaviistoon. Pysy hetki, palaa rauhallisesti takaisin ja pyöristä selkä. Tee sama vasemmalle. Toista kiertoja rauhallisesti vuorotellen oikealle ja vasemmalle.

Suorituksessa huomioitavaa

Hengitä normaalisti koko liikkeen ajan. Voit myös rytmittää hengityksesi liikkeen mukaan: kierto ja selän ojennus sisäänhengityksellä, selän pyöristys uloshengityksellä.

Perustelut liikkeelle

Liike lisää rintarangan liikkuvuutta, parantaa ryhtiä ja tehostaa hengitystä. Pukeutuminen ja monet kurkottelua vaativat arkiaskareet helpottuvat.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun