Tulosta liike

Kiristä kuminauhaa, keskitaso

Alkuasento

Seiso tuolin takana, kuminauha nilkkojen ympärillä. Ota käsituki tarvittaessa tuolin selkänojasta.

Liikeselostus

Kiristä kuminauhaa viemällä toinen jalka taakse. Jännitä hetken kuminauhan vastusta vastaan. Palaa hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Tee liike muutamia kertoja, pidä tauko ja jatka toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Polvia on hyvä pitää hiukan koukussa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia sekä antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Välineet

Kuminauha ja tuoli tai pöytä

Kiristä kuminauhaa, keskitaso

Alkuasento

Seiso tuolin takana, kuminauha nilkkojen ympärillä. Ota käsituki tarvittaessa tuolin selkänojasta.

Liikeselostus

Kiristä kuminauhaa viemällä toinen jalka taakse. Jännitä hetken kuminauhan vastusta vastaan. Palaa hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Tee liike muutamia kertoja, pidä tauko ja jatka toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Polvia on hyvä pitää hiukan koukussa.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia sekä antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Välineet

Kuminauha ja tuoli tai pöytä

Takaisin hakuun