Tulosta liike

Kiristä kuminauhaa, vaativa

Alkuasento

Asetu päinmakuulle ja laita kuminauha nilkkojen ympärille.

Liikeselostus

Kiristä kuminauhaa nostamalla toinen jalka suorana ylöspäin. Jännitä hetken kuminauhan vastusta vastaan. Palaa hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Tee liike muutamia kertoja, pidä tauko ja jatka toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa venyttäen ylöspäin jännittäen pakarat yhteen. Huomioi, että liike ei ole suuri. Hengitä rauhallisesti koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia sekä antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Välineet

Kuminauha

Kiristä kuminauhaa, vaativa

Alkuasento

Asetu päinmakuulle ja laita kuminauha nilkkojen ympärille.

Liikeselostus

Kiristä kuminauhaa nostamalla toinen jalka suorana ylöspäin. Jännitä hetken kuminauhan vastusta vastaan. Palaa hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Tee liike muutamia kertoja, pidä tauko ja jatka toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa venyttäen ylöspäin jännittäen pakarat yhteen. Huomioi, että liike ei ole suuri. Hengitä rauhallisesti koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia sekä antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Välineet

Kuminauha

Takaisin hakuun