Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kiveltä ylös

Alkuasento

Istu kivellä selkä suorana ja keskivartalo tiukkana. Aseta kädet ristiin olkavarsien päälle.

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteenpäin ja nouse seisomaan. Ojenna vartalo suoraksi. Istuudu hitaasti takaisin kivelle. Toista liike useita kertoja, voimiesi mukaan.

Suorituksessa huomioitavaa

Riittävä eteen kallistus helpottaa sekä seisomaan nousua että jarruttavaa istuutumista. Pidä jalkaterät ja polvet kokoajan samassa suunnassa. Näin et rasita liikaa polvia.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä.

Välineet

Kivi

IMG_2917.jpg

Kiveltä ylös

Alkuasento

Istu kivellä selkä suorana ja keskivartalo tiukkana. Aseta kädet ristiin olkavarsien päälle.

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteenpäin ja nouse seisomaan. Ojenna vartalo suoraksi. Istuudu hitaasti takaisin kivelle. Toista liike useita kertoja, voimiesi mukaan.

Suorituksessa huomioitavaa

Riittävä eteen kallistus helpottaa sekä seisomaan nousua että jarruttavaa istuutumista. Pidä jalkaterät ja polvet kokoajan samassa suunnassa. Näin et rasita liikaa polvia.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä.

Välineet

Kivi

IMG_2917.jpg

Takaisin hakuun