Tulosta liike

Kohota ja venytä, helppo

Alkuasento

Asetu päinmakuulle. Otsa nojaa käsiin.

Liikeselostus

Kohota toinen jalka suorana ylöspäin ja laske se hitaasti jarruttaen alas. Tee liike muutamia kertoja peräkkäin, minkä jälkeen on toisen jalan vuoro.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa venyttäen ylöspäin jännittäen pakarat yhteen. Huomioi, että liike ei ole suuri.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia, joiden harjoittaminen antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Kohota ja venytä, helppo

Alkuasento

Asetu päinmakuulle. Otsa nojaa käsiin.

Liikeselostus

Kohota toinen jalka suorana ylöspäin ja laske se hitaasti jarruttaen alas. Tee liike muutamia kertoja peräkkäin, minkä jälkeen on toisen jalan vuoro.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa venyttäen ylöspäin jännittäen pakarat yhteen. Huomioi, että liike ei ole suuri.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia, joiden harjoittaminen antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Takaisin hakuun