Tulosta liike

Kohota ja venytä, vaativa

Alkuasento

Asetu päinmakuulle ja laita kuminauha/tarrapaino nilkkojen ympärille.

Liikeselostus

Kiristä kuminauhaa nostamalla toinen jalka suorana ylöspäin. Jännitä hetken kuminauhan vastusta vastaan. Palaa hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Tee liike muutamia kertoja peräkkäin, minkä jälkeen on toisen jalan vuoro.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa venyttäen ylöspäin jännittäen pakarat yhteen. Huomioi, että liike ei ole suuri. Hengitä rauhallisesti koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia, joiden harjoittaminen antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Välineet

Kuminauha tai tarrapaino

Kohota ja venytä, vaativa

Alkuasento

Asetu päinmakuulle ja laita kuminauha/tarrapaino nilkkojen ympärille.

Liikeselostus

Kiristä kuminauhaa nostamalla toinen jalka suorana ylöspäin. Jännitä hetken kuminauhan vastusta vastaan. Palaa hitaasti jarrutellen alkuasentoon. Tee liike muutamia kertoja peräkkäin, minkä jälkeen on toisen jalan vuoro.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa venyttäen ylöspäin jännittäen pakarat yhteen. Huomioi, että liike ei ole suuri. Hengitä rauhallisesti koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakara- ja alaselän lihaksia, joiden harjoittaminen antaa varmuutta seisoma-asentoon ja kävelyyn.

Välineet

Kuminauha tai tarrapaino

Takaisin hakuun