Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kosketus portaaseen, helppo

Alkuasento

Seiso steppilaudan tai portaan edessä ja ota tarvittaessa tukea kaiteesta tai parista.

Liikeselostus

Kosketa vuoroin oikealla ja vasemmalla jalalla askelmaa. Myötäile käsillä liikettä.

Suorituksessa huomioitavaa

Kiinnitä huomiota hengitykseen harjoituksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää tasapainoa sekä vahvistaa reisilihaksia ja lantion hallintaa. Liike vilkastuttaa myös verenkiertoa koko kehossa. Kävelystä tulee sujuvampaa ja portaille nousu helpottuu. Pitkäkestoisessa harjoituksessa myös syke kiihtyy ja harjoituksen myötä kestävyys paranee.

Välineet

Steppilauta tai porrasaskelma

kosketusportaaseen.jpg

Kosketus portaaseen, helppo

Alkuasento

Seiso steppilaudan tai portaan edessä ja ota tarvittaessa tukea kaiteesta tai parista.

Liikeselostus

Kosketa vuoroin oikealla ja vasemmalla jalalla askelmaa. Myötäile käsillä liikettä.

Suorituksessa huomioitavaa

Kiinnitä huomiota hengitykseen harjoituksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää tasapainoa sekä vahvistaa reisilihaksia ja lantion hallintaa. Liike vilkastuttaa myös verenkiertoa koko kehossa. Kävelystä tulee sujuvampaa ja portaille nousu helpottuu. Pitkäkestoisessa harjoituksessa myös syke kiihtyy ja harjoituksen myötä kestävyys paranee.

Välineet

Steppilauta tai porrasaskelma

kosketusportaaseen.jpg

Takaisin hakuun