Tulosta liike

Kullan kosinta, vaativa

Alkuasento

Asetu polvinseisontaan ja nosta oikea jalka eteen 90 asteen kulmaan.

Liikeselostus

Paina lantiota alaspäin. Voit tehostaa venytystä painamalla vartaloa käsillä pakaroiden päältä. Pidä venytys noin 30 sekuntia ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä selkä suorana koko liikkeen ajan. voit myös asettaa polven alle tyynyn, jumppamaton tai pyyheliinan pehmentämään polveen kohdistuvaa painetta.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää ja rentouttaa lonkan koukistajia sekä reiden etuosaa. Lonkan koukistajat kiristyvät etenkin, jos istuu paljon. Venytys avaa liikeratoja, minkä seurauksena seisomatasapaino on parempi ja kävely varmempaa.

Kullan kosinta, vaativa

Alkuasento

Asetu polvinseisontaan ja nosta oikea jalka eteen 90 asteen kulmaan.

Liikeselostus

Paina lantiota alaspäin. Voit tehostaa venytystä painamalla vartaloa käsillä pakaroiden päältä. Pidä venytys noin 30 sekuntia ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä selkä suorana koko liikkeen ajan. voit myös asettaa polven alle tyynyn, jumppamaton tai pyyheliinan pehmentämään polveen kohdistuvaa painetta.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää ja rentouttaa lonkan koukistajia sekä reiden etuosaa. Lonkan koukistajat kiristyvät etenkin, jos istuu paljon. Venytys avaa liikeratoja, minkä seurauksena seisomatasapaino on parempi ja kävely varmempaa.

Takaisin hakuun