Tulosta liike

Kurkkaus istuen, keskitaso

Alkuasento

Istu tuolilla hajareisin, kasvot selkänojaan päin. Sormet niskan takana ristissä tai olkapäillä.

Liikeselostus

Taivuta ylävartalo sivulle toista kyynärpäätä kattoa kohti kurkottaen. Pysy asennossa hetken aikaa ja palaa rauhallisesti alkuasentoon. Tee sama toiselle sivulle. Toista rauhallisia taivutuksia muutamia kertoja molemmille puolille.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä kyynärpäät suunnattuina sivuille koko liikkeen ajan. Pidä silmät auki ja hengitä normaalisti. Voit myös rytmittää hengityksesi liikkeen mukaan: taivutus ja sisäänhengitys, palautuminen ja uloshengitys.

Perustelut liikkeelle

Liike lisää rintarangan kyljen alueen liikkuvuutta sekä venyttää ja rentouttaa lihaksia. Joustavat liikkeet kyljen alueella helpottavat pukeutumista ja esimerkiksi selän pesemistä.

Välineet

Tuoli

Kurkkaus istuen, keskitaso

Alkuasento

Istu tuolilla hajareisin, kasvot selkänojaan päin. Sormet niskan takana ristissä tai olkapäillä.

Liikeselostus

Taivuta ylävartalo sivulle toista kyynärpäätä kattoa kohti kurkottaen. Pysy asennossa hetken aikaa ja palaa rauhallisesti alkuasentoon. Tee sama toiselle sivulle. Toista rauhallisia taivutuksia muutamia kertoja molemmille puolille.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä kyynärpäät suunnattuina sivuille koko liikkeen ajan. Pidä silmät auki ja hengitä normaalisti. Voit myös rytmittää hengityksesi liikkeen mukaan: taivutus ja sisäänhengitys, palautuminen ja uloshengitys.

Perustelut liikkeelle

Liike lisää rintarangan kyljen alueen liikkuvuutta sekä venyttää ja rentouttaa lihaksia. Joustavat liikkeet kyljen alueella helpottavat pukeutumista ja esimerkiksi selän pesemistä.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun