Tulosta liike

Kurkotuksia eri suuntiin, helppo

Alkuasento

Istu tuolin etureunalla ryhdikkäänä ja pidä keilaa oikeassa kädessä.

Liikeselostus

Kurkota oikealla kädellä eteen ja sivuille ylävartaloa samalla eteen kallistaen. Ota tarvittaessa tukea tuolista. Eteentaivutuksissa voit kallistaa iteäsi niin pitkälle, että pakarat irtoavat hieman tuolilta. Vaihda keila toiseen käteen ja jatka kurkotuksia.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie painoa reilusti kurkotettavaan suuntaan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä harjoittaa seisomaan nousua. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä. Liike harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Tuoli ja keila ym.

Kurkotuksia eri suuntiin, helppo

Alkuasento

Istu tuolin etureunalla ryhdikkäänä ja pidä keilaa oikeassa kädessä.

Liikeselostus

Kurkota oikealla kädellä eteen ja sivuille ylävartaloa samalla eteen kallistaen. Ota tarvittaessa tukea tuolista. Eteentaivutuksissa voit kallistaa iteäsi niin pitkälle, että pakarat irtoavat hieman tuolilta. Vaihda keila toiseen käteen ja jatka kurkotuksia.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie painoa reilusti kurkotettavaan suuntaan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä harjoittaa seisomaan nousua. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä. Liike harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Tuoli ja keila ym.

Takaisin hakuun