Tulosta liike

Kurkotus pään yli, helppo

Alkuasento

Käy selinmakuulle polvet koukussa ja jalkapohjat maassa. Kädet ovat yhdessä vartalon edessä. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Vie kädet pään yläpuolelle tyynylle ja tuo ne hitaasti takaisin. Paina koko liikkeen ajan ristiselkää alustaa vasten jännittämällä vatsalihaksia.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie kädet ylös venyttäen. Ristiselän painaminen alustaan ehkäisee selän notkistumista. Voit myös tehostaa harjoitusta ottamalla hengityksen mukaan liikkeeseen.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa olkanivelten ja rintakehän liikkuvuutta sekä vahvistaa vatsalihaksia.

Kurkotus pään yli, helppo

Alkuasento

Käy selinmakuulle polvet koukussa ja jalkapohjat maassa. Kädet ovat yhdessä vartalon edessä. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Vie kädet pään yläpuolelle tyynylle ja tuo ne hitaasti takaisin. Paina koko liikkeen ajan ristiselkää alustaa vasten jännittämällä vatsalihaksia.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie kädet ylös venyttäen. Ristiselän painaminen alustaan ehkäisee selän notkistumista. Voit myös tehostaa harjoitusta ottamalla hengityksen mukaan liikkeeseen.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa olkanivelten ja rintakehän liikkuvuutta sekä vahvistaa vatsalihaksia.

Takaisin hakuun